zaterdag 5 januari 2008

Same same of sama-sama?

Selamat siang,

Zoals de etiketten het voorschrijven: neem 2 meteen twee pillen en daarna om de twee uur en zorg dat je de mensen voor 10 januari een gelukkig nieuw jaar toewenst. Bij deze.

We zitten nu in Indonesie en het is een wereld van verschil met Thailand-Laos-Cambodja. Mohammed heeft Buddha en Vishnu hier overboord gezet en de gouden stupas in het landschap zijn vervangen door grote zilveren moskeekoepels. Bahasa Indonesia is vele malen makkelijker op te pikken dan de talen in het eerder beochte gebied en ik vemoed dat ik met een aardig woordje thuis ga komen. Als dat er uberhaupt van gaat komen met de wegen hier, want een busrit van 10 uur heeft alle leven uit me geschud.

Veel hitte hier, en elke middag het verfrissende onweersbuitje dat de grond doet geuren als we in de Nederlandse zomer weten dat we de komende 2 weken in de regen zitten. Hier niet.

Een klein overzichtje, hetgeen rond de jaarwisseling toch altijd wordt gewaardeerd:

(On)vrijwillige en latente ontwikkelingshulp:
1 zonnebril
1 boek
1 T-shirt
1 horloge

Onverwachte kosten:
$ 25,- belasting voor vertrek uit Cambodja
$ 25,- voor een Indonesisch visum voor 30 dagen
$ 70,- voor het verzetten van mijn vlucht om binnen de 30 dagen te blijven

Selemat jalan,

Reinier Kawan

1 opmerking:

Maaike zei

Hej Rein, mag ik je nog een gelukkig 2008 wensen? Leuk om je verhalen te lezen en man wat heb je al veel gezien !! ...maar ook gemist. ITUS bijv, was weer super, echt hilarisch ;-) ITUS heeft jou ook gemist, dus ik heb haar moeten beloven dat je er volgend jaat weer bij bent. Deal ?! Geniet van het reizen, make the most of it!!
xx Maaike