dinsdag 5 februari 2008

Malaysia, and its just getting crazia!

Hallo lieve klikbuiskindertjes.

Nadat ik de laatste keer wat van me heb laten horen ben ik op Bali neergestreken en heb vanuit het oerlelijke Kuta de vader uitgezwaaid, die zich nu weer bij jullie in de regen groot zit te houden. Het enige mooie van Kuta zijn daarentegen hets trand en..... de golven! Na 5 dagen doorgebracht te hebben op, naast, en onder mijn board vermoed ik dat ikondertussen door kan gaan voor een surfer, uiteraard geholpen door het litteken op mijn been die is veroorzaakt door een echte 'fincut'.

Maar nu Maleisie dus. Prima plek om tijd te verdoen en het goede nieuws te krijgen dat ik ondanks vele vele miscommunicaties met australische ambassades, consulatie en immigratiediensten nu iniedergeval een manier heb gevonden om het land binnen te komen. Heh heh.

Het land is een grote groene berg vol vogels, wilde dieren. En verder lopen er super goed onderhouden wegen doorheen waarover bussen rijden die op tijd vertrekken en op tijd aankomen en niet overal stoppen en kapotgaan. Daarentegen is van een ongerepte natuur weinig te merken. Stranden doen aan als de Costa del Sol door de hoge flatgebouwen en bergen zijn halfopgeblazen en doen dienst als steengroeves.

Ach, het is ook altijd wat met die verwende toeristen, of het een is niet goed of het ander. Ik vermaak me hier prima en zie uit naar de viering van het Chinese Nieuwjaar, want de Chinezen zijn hier goed vertegenwoordigd en met een beetje geluk loop ik het tekort aan vuurwerk op 31 december nu wel in.

Australie komt maar dichterbij, over een weekje vertrek ik vanuit Singapore. Spinvis had het eerder door dan ik: er is zo weinig tijhijhijhijhijhijd.

Tik lekker verder...

Reinier

Geen opmerkingen: